lördag 17 september 2011

Hej igen!

Hösten är här o jag är en av dom som njuuuuter av mörka kvällar och färglada träd.
Tyvärr har jag tagit på mig lite för mycket och inte hunnit med sånt jag känner är viktigt för mig och inte ens hunnit med att "hösta".
Idag tog jag mig tid och intalade mig att jag hade ork vilket resulterade i en dörrkrans...
En snabbkrans men höstandet är på gång nu iaf..

Jag har hunnit med en hel del beställningar men tyvärr har jag inte ägnat kameran en tanke vilket jag bestämt mig att göra dom nästkommande dagarna...

Bjuder på ett foto på askar jag målat o textat.

Hoppas ni alla har en riktigt bra lördagskväll!

Kramen Annika.


måndag 12 september 2011

 Hejsan!

Dagen bjuder på regn o riktigt mysväder om man är på det humöret :)

Måste tacka hjärtligt för mailen jag fått efter förra inlägget...det värmer enormt o jag är riktigt rörd över alla snälla och stöttande ord jag fått av mestadels okända människor..
Tänk vad mycket några ord kan göra för en annan människa..

Idag bjuder jag på 2 bilder: en canvasduk med änglavingar och en bräda som råkade bli regnad på o glaaaad är jag för det...gillade effekten som blev o den behåller jag själv :)
Jag har halvkaos i mig själv vilket syns i hemmet men skam den som ger sig...
har stora planer över hur strukturerad jag kommer att bli i framtiden *fniss* så tills dess får dom som hälsar på bara stå ut ;)

Önskar ALLA en underbar måndagskväll!
Kram Annika

måndag 5 september 2011

Hej igen efter lååååångt uppehåll!

Jag ska var ärlig o helt öppen om orsaken till mitt uppehåll!
Ungefär då jag skrev sista inlägget så fick jag en diagnos vilken jag trodde mig vara helt lugn med men OJ såååå fel jag hade.

Jag fick en diagnos som mottagits av omgivningen på många olika sätt:
 jaha är du en sån!,
 NEJ ska du bli en som skyller allt på din diagnos nu?!,
 jag är INTE förvånad!,
 alla får diagnoser nu för tiden!,
 jaha så nu ska du äta en massa knark!,
TUR att EN människa iaf reagerade med att säga:
 Oj va skönt för dig!...
Dom flesta (inte så många som vet om det) varken frågar om det eller visar intresse för det utan verkar besvärade.

Jag har verkligen brottats med mig själv o fått en liten kris om min personlighet efter diagnosen men har nu börjat acceptera den o inser att medicinen hjälper :)

Jag har sålt en hel del textade dukar o brädor senaste veckorna genom Facebook och har på så sätt träffat nya människor vilket gett mig lite nya ögon på det här med diagnosen.
Tänk va underbara och stärkande människor det finns där ute som jag inte hade en aning om.

TACK Linda Lind för att du fick mig att skriva i bloggen igen bara genom att förstå mig!

Jag talar här om för heeeela världen utan skam att jag har grav ADHD!!!!
Jag undanbeder alla negativa kommentarer och jag bloggar igen ;)


Önskar er alla en jätteskön höstdag!

Kramen Annika!