måndag 5 september 2011

Hej igen efter lååååångt uppehåll!

Jag ska var ärlig o helt öppen om orsaken till mitt uppehåll!
Ungefär då jag skrev sista inlägget så fick jag en diagnos vilken jag trodde mig vara helt lugn med men OJ såååå fel jag hade.

Jag fick en diagnos som mottagits av omgivningen på många olika sätt:
 jaha är du en sån!,
 NEJ ska du bli en som skyller allt på din diagnos nu?!,
 jag är INTE förvånad!,
 alla får diagnoser nu för tiden!,
 jaha så nu ska du äta en massa knark!,
TUR att EN människa iaf reagerade med att säga:
 Oj va skönt för dig!...
Dom flesta (inte så många som vet om det) varken frågar om det eller visar intresse för det utan verkar besvärade.

Jag har verkligen brottats med mig själv o fått en liten kris om min personlighet efter diagnosen men har nu börjat acceptera den o inser att medicinen hjälper :)

Jag har sålt en hel del textade dukar o brädor senaste veckorna genom Facebook och har på så sätt träffat nya människor vilket gett mig lite nya ögon på det här med diagnosen.
Tänk va underbara och stärkande människor det finns där ute som jag inte hade en aning om.

TACK Linda Lind för att du fick mig att skriva i bloggen igen bara genom att förstå mig!

Jag talar här om för heeeela världen utan skam att jag har grav ADHD!!!!
Jag undanbeder alla negativa kommentarer och jag bloggar igen ;)


Önskar er alla en jätteskön höstdag!

Kramen Annika!


1 kommentar:

  1. Linda Lind6/9/11 00:02

    Åh, vad härligt!! Kommer att häcka härinne och frossa i dina ljuvliga pyssel och lyssna på dina ord!

    Utanför nätet finns alltid ett öra öppet ca 300 meter sydväst om dig.. :-)

    Styrka!!

    SvaraRadera